Kontaktperson

På grund av den pågående pandemin och skolans restriktioner så är denna aktivitet pausad.

När: Ej schemalagt ännu.

Var: I matsalen på Ålstensskolan

Dags att att bli av med barnens urvuxna skridskor, skidor, cyklar, inlines eller vad det månde vara. Sedan är det bara och komma och leta efter motsvarande prylar fast numret större eller vad du annars behöver. Många saker har bytt ägare under de ca 10 år som Vintersportmarknaden & Prylbytardagen har arrangerats i Föräldraföreningens regi. Vi har tyckt att detta är viktigt för att visa barnen på en mer hållbar konsumtion och vikten av att hålla sina saker i fint skick, för att sedan kunna sälja dem vidare.

Detta evenmang arrangeras av Föräldraföreningen i samarbete med årskurs 3 på skolan.

För varje pryl som lämnas in tas en avgift ut oavsett om den säljs eller ej. Försäljningsbeloppet får man sedan behålla.